Doskonała widoczność sklepu internetowego w grupie docelowej to jeden z głównych wyznaczników sukcesu sprzedażowego. Jeżeli masz wiele wejść do sklepu z wyników organicznych po prostu nie musisz wydawać wielu pieniędzy na dodatkowe kampanie marketingowe. Sprzedajesz w bardzo naturalny sposób, na bazie generowanego zainteresowania. Jak to osiągnąć? Głównie przez pozycjonowanie stron www.
Spis treści
Jak zaplanować efektywne pozycjonowanie stron www?
Przede wszystkim zastanów się nad optymalizacją, zwiększeniem użyteczności całego serwisu sprzedażowego, koniecznie zgodnie z wytycznymi popularnych wyszukiwarek. Pamiętaj, że większość klientów-użytkowników wchodzi wyłącznie na pierwsze wyniki po wpisaniu słowa kluczowego, więc monitoruj narzędzia w poszukiwaniu optymalnych fraz opisujących Twoją działalność. W ten sposób ustalisz znacznie lepiej strategię długoterminowego pozycjonowania stron www. Działania dotyczące pozycjonowania możesz rozpatrywać na poziomie makro (ogólnokrajowym, nawet międzynarodowym) i oczywiście lokalnym (dobre wizytówki, artykuły sponsorowane z linkami do Twojego sklepu, ale nie tylko). Nawet wartościowa treść na blogu firmowym przekłada się na zainteresowanie, na budowanie autorytetu w grupie docelowej. Większość sklepów online łączy pozycjonowanie stron www w wynikach organicznych z kampaniami linków sponsorowanych (Google Ads), co umożliwia zwiększenie efektywności na początku przygody z sektorem e-commerce.
Kiedy możesz liczyć na wyniki?
Pozycjonowanie to proces, a zatem wymaga cierpliwości, oceny wyników, dopasowania nowych strategii. Nie musisz wszystkiego robić samodzielnie. Rozpatrz współpracę z agencją interaktywną rozliczaną właśnie za wyniki. Niektóre agencje interaktywne zapewniają klientom gwarancję skuteczności.