Czym jest Google Ads i jak wpływa na pozycjonowanie międzynarodowe?

Czym jest Google Ads? Jest to rodzaj reklamy wyświetlanej na stronach wyników wyszukiwania Google. Stanowi jedną z najpopularniejszych form promocji typu pay-per-click w sieci i w dużej mierze odpowiada za wzrost świadomości marki w internecie. Okazuje się więc, że stanowi świetny dodatek do pozycjonowania międzynarodowego. Dlaczego jest ono tak ważne? Wiedząc, czym jest Google Ads, warto też zwrócić uwagę na korzyści wynikające z optymalizacji witryny pod kątem międzynarodowym. W niniejszym artykule omówimy to na przykładzie kraju sera i wina, czyli Francji. Czytaj dalej!

Pozycjonowanie Francja – korzyści

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien sięgać po możliwości SEO. W wielu przypadkach jest to jedyna szansa na wyprzedzenie konkurencji oraz zyskanie widoczności w sieci. Na początek warto znać terytorium działania – Francja to nie tylko wspaniałe sery oraz wina. Czy wiesz, że:

 

  • ponad 200 milionów ludzi na świecie mówi po francusku;
  • 58 milionów Francuzów korzysta z Google;
  • Francja zajmuje 3 miejsce na liście największych rynków e-commerce w Europie.

Nowa grupa konsumentów

Przede wszystkim jest to szansa na pozyskanie nowej grupy odbiorców naszych treści. Francuzi są precyzyjną grupą docelową, do której musimy dobrać odpowiedni język korzyści. Warto w pierwszej kolejności stworzyć profil idealnego klienta. W tym celu określ płeć, wiek, wykształcenie, pracę oraz zainteresowania odbiorcy. Dzięki temu dopasujesz do nich słowa kluczowe oraz publikowane materiały.

Większy ruch na stronie

Pozycjonowanie na rynek francuski pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie. Jest to ogromna liczba internautów, którzy znajdując witrynę na pierwszej stronie listy wyszukiwań, będą mieć szansę skorzystania z naszej oferty. 

Większe zyski

Wypadkową powyższych działań będzie zwielokrotnienie Twoich zysków. Odpowiednia optymalizacja on-site oraz off-site pozwoli na poprawę konwersji i zwiększenie liczby transakcji. Wykorzystaj potencjał nowego kraju, zwłaszcza że według danych Banku Światowego PKB na 1 mieszkańca przekracza tam 45 000 euro (2022 rok). 

Fundamenty marki

Dodatkowo skoncentrowanie działań na więcej krajów pozwala na większą rozpoznawalność w sieci i poza nią. Zwłaszcza jeśli wykorzystasz potencjał mediów społecznościowych oraz blogosfery. SEO to długotrwały proces, jednak dający narzędzia do pracy nad autorytetem na długi czas.

 

Jak widać, pozycjonowanie międzynarodowe to nie lada wyzwanie. Wiedząc jednak, czym jest Google Ads i znając podstawowe techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jesteś w stanie opracować skuteczną strategię marketingową, dzięki której bez wątpienia zwiększysz sprzedaż i staniesz się jedną z najpopularniejszych marek na świecie!