Kampanie Programmatic to podstawowa strategia marketingu cyfrowego. Wykorzystuje dane o tym, co oglądają lub odwiedzają użytkownicy, aby wyświetlać reklamy w czasie rzeczywistym, przy mniejszym marnowaniu zasobów i większej wydajności.
Kampanie Programmatic pomagają marketerom realizować zadania marketingowe na dużą skalę, takie jak znajdowanie nowych odbiorców. Automatyzacja stała się uproszczoną alternatywą dla tradycyjnych kampanii wielowymiarowych, które wykorzystują szereg narzędzi i kanałów do docierania do konsumentów w internecie.
Reklamodawcy nie muszą już martwić się optymalizacją swoich kampanii przy użyciu wielu sieci lub marnowaniem zasobów na nieefektywne kanały, takie jak reklamy prasowe, które nie konwertują dobrze online. Automatyzacja pozwala reklamodawcom skupić się na budowaniu skutecznych segmentów odbiorców dla ich docelowych odbiorców i dostarczaniu najskuteczniejszej możliwej kreacji.
Kampanie Programmatic mają na celu stworzenie przyszłego świata reklamy, w którym reklamodawca musi tylko zdecydować, czego chce i wiedzieć, że to zostanie dostarczone.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w programowych kampaniach nie jest niczym nowym; jednak poczyniła bardzo niewielkie postępy. Fakt, że marketerzy cyfrowi w końcu zdają sobie sprawę, że sztuczna inteligencja może być dobrodziejstwem dla ich branży, doprowadził do tego, że firmy takie jak Google i Facebook zaczęły inwestować środki w rozwiązania dla reklamodawców.
Marketing programistyczny to proces, w którym kampania marketingowa jest projektowana i realizowana za pomocą oprogramowania. Wykorzystuje algorytmy do planowania, mierzenia i optymalizacji kampanii reklamowych w czasie rzeczywistym.
Kampanie Programmatic zasadniczo różnią się od innych kampanii, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby były zautomatyzowane. Pozwala to marketerom na tworzenie ciągle zmieniających się komunikatów reklamowych, które są oparte na zachowaniu celu podczas poruszania się po Internecie.